MEDFAKE: Building Trust in Vaccination using the technically advanced communication tools and social impact methods

MEDFAKE: Building Trust in Vaccination using the technically advanced communication tools and social impact methods

 

 

Medfake
Consortium
Współpraca
Center for Postgraduate Medical Training (Leader), SWPS University, Medical University of Warsaw, Kozminski University
Overall budget
Koszty
14 452 346,25 PLN
Project duration
01.01.2021 – 31.12.2023
Funded by
Koszty
The National Centre for Research and Development under the Strategic Program for Scientific Research and Development Works “Social and economic development of Poland in the conditions of globalizing markets” (Gospostrateg-II/0007/2020-00; 30/12/2020)

Project goal

The main goal of the project is to increase confidence in immunization in Poland by developing tools to encourage patients / adolescents to reject false medical claims regarding vaccination (medical fake news). The project will examine the decision-making mechanisms and adjust the final shape of the tools to target groups in order to respond to their needs and achieve the expected result, which is a decrease in the number of refusals to vaccinate.

Tasks and results

The project will develop, based on psychosocial mechanisms based on the techniques of persuasion and social influence, coherent strategies for:

• medical staff

• teachers

• parents

• young adolescents

A model of the organization of primary healthcare will be created in the implementation of the immunization program and models of cooperation with local governments, NGOs, public institutions, as well as proposals of the legislative changes and legal acts. Due to the fact that the spread of fake news in the field of vaccination may lead to the adoption of incorrect attitudes and health behaviors by rejecting medical knowledge, one of the results of the project will be the development of an innovative tool allowing the identification and inhibition of the spread of medical fake news at an early stage of their formation. It is assumed that educational and promotional activities will include the use of adapted communication tools and channels, such as: social media, webinars, Q&A, podcasts, stationary and online meetings, live chats.

AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

ogłasza konkurs na stanowisko:

Badacza/ki ALK

W związku z realizacją projektu pt.: „MEDFAKE: Budowanie zaufania do szczepień ochronnych z wykorzystaniem najnowszych narzędzi komunikacji i wpływu społecznego” realizowanego w terminie 01.01.2021 – 31.05.2024, na podstawie Umowy o wykonanie i finansowanie projektu Gospostrateg-II/0007/2020-00 z dn. 30 grudnia 2020 r. i finansowanego ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

Opis zakresu obowiązków:

  • Opracowywanie treści przekazów w mediach tradycyjnych
  • Nadzorowanie realizacji wystawy interaktywnej w Centrum Nauki Kopernik
  • Analizowanie wyników badań przeprowadzonych w trakcie wystawy interaktywnej w Centrum Nauki Kopernik
  • Weryfikowanie i konsultowanie treści przekazów oraz wyników badań z zespołem badawczym

Wymagania stawiane kandydatom:

Wymagane dokumenty aplikacyjne:

- CV w języku polskim lub angielskim zawierające informacje poświadczające m.in. posiadanie kwalifikacji i doświadczenia określonego w wymaganiach stawianych kandydatom

UWAGA: W CV prosimy o umieszczenie i podpisanie oświadczenia o niniejszej treści:

Oświadczam, że dane powyższe są zgodne z prawdą, co potwierdzam własnoręcznym podpisem

- możliwe jest załączenie do aplikacji kopii (w formie skanu lub zdjęcia) dokumentu/ów poświadczającego spełniania wymagań stawianych kandydatom

- podpisana czytelnie klauzula informacyjna (załącznik nr 1)

Prosimy o przesłanie kopii (skanów/zdjęć) wyżej wymienionych dokumentów aplikacyjnych na adres mailowy: nauka@kozminski.edu.pl z dopiskiem w tytule wiadomości: „Badacz/ka ALK w projekcie MEDFAKE” w terminie do dnia 19.11.2023 roku do godz. 23:59:59 (CET)

Warunki zatrudnienia

Oferujemy możliwość pracy w projekcie przez okres do 6 miesięcy, forma wynagrodzenia – umowa cywilnoprawna.

Najwcześniejszy możliwy termin rozpoczęcia zatrudnienia: grudzień 2023 r.

Proces rekrutacji

Etap 1. Weryfikacja aplikacji pod względem formalnym i ocena kandydatów pod kątem wymagań

Etap 2. Z osobami spełniającymi wymagania przewiduje się przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej

Akademia Leona Koźmińskiego zastrzega sobie możliwość wyboru więcej niż jednej osoby

Dodatkowe informacje

Pytania związane z procesem rekrutacyjnym można kierować na adres nauka@kozminski.edu.pl

Informujemy, że przesyłając dokumenty rekrutacyjne zgadza się Pani/Pan na przetwarzanie przez Akademię Leona Koźmińskiego, ul. Jagiellońska 59, 03-301 Warszawa, Pani/Pana danych osobowych zawartych w dokumentach w celu realizacji procesu rekrutacji, prowadzonego przez Akademię Leona Koźmińskiego, w ramach realizacji jednego procesu rekrutacji, na stanowisko wskazane w ogłoszeniu, przez czas trwania rekrutacji oraz w przypadku osób, które nie zostały zatrudnione, dane przechowywane będą przez okres 3 miesięcy, licząc od dnia zakończenia procesu rekrutacyjnego.

Załączniki:

Zał. nr 1 – Klauzula informacyjna

Zał. nr 2 – Zasady Oceny Kandydata

Prof. Dariusz Jemielniak

Full Professor and head of Management in Networked and Digital Environments (MINDS) department, Kozminski University, and faculty associate at Berkman-Klein Center for Internet and Society, Harvard University. He is a corresponding member of the Polish Academy of Sciences. His recent books include “Collaborative Society” (2020, MIT Press, with A. Przegalinska), “Thick Big Data” (2020, Oxford University Press), “Common Knowledge?: An Ethnography of Wikipedia” (2014, Stanford University Press). His current research projects include climate change denialism online, anti-vaxxer internet communities, and bot detection.  He serves on the Wikimedia Foundation Board of Trustees. 

Recent publications:
Jemielniak, Dariusz (2012) The New Knowledge Workers, Cheltenham: Edward Elgar Publishing
Jemielniak, Dariusz and Kostera, Monika (2010) Narratives of irony and failure in ethnographic work, Canadian Journal of Administrative Sciences, vol. 27(4)
Hunter, Carolyn, Jemielniak, Dariusz and Postuła, Agnieszka (2010) Temporal and spatial shifts within playful work, Journal of Organizational Change Management, vol. 23, no. 1, pp. 87-102
Jemielniak, Dariusz (2009) Time as symbolic currency in knowledge work, Information and Organization, vol. 19, pp. 277-293