Wesprzyj nas
Strona główna
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI - WARSZTATY PRZYGOTOWUJĄCE DO CERTYFIKACJI IPMA, POZIOM D

Google Analytics 4

Poziom
Kursy i szkolenia
Kursy ONLINE
Czas trwania
1 dzień
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
Online
Termin szkolenia
25.05.2023

O kursie

Zapraszamy do udziału w szkoleniu poświęconym zagadnieniom wykorzystania Google Analytics 4 w marketingu. Szkolenie "Google Analytics 4 - średniozaawansowane" skupi się na nowej wersji narzędzia Google Analytics, czyli GA4. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, dlaczego weszła nowa wersja oraz jak zmieniło się podejście do analityki i mierzenia użytkownika w GA4 w porównaniu z poprzednią wersją, czyli GA3. 

Szkolenie "Google Analytics 4 - średniozaawansowane" adresowane jest do osób, które już posiadają podstawową wiedzę na temat Google Analytics i chcą dowiedzieć się więcej na temat nowej wersji tego narzędzia i nauczyć się bardziej zaawansowanych technik analityki internetowej. 

Uczestnicy szkolenia poznają nową strukturę danych w GA4 oraz nauczą się, jak skonfigurować nową usługę i wybrać atrybucję. Dowiedzą się również o rodzajach automatycznych zdarzeń (eventów), jak tworzyć nowe zdarzenia i konwersje w usłudze GA4 oraz jakie są najważniejsze wymiary i metryki w GA4. 

Szkolenie skupi się również na temacie migracji z GA3 do GA4, edycji domyślnych raportów i widoku menu, schemacie analizy danych oraz tworzeniu nowych raportów w zakładce Eksplorowanie. Uczestnicy nauczą się także segmentować dane i tworzyć odbiorców, a także jak działa atrybucja w Google Analytics 4. 

Niezwykle przydatne szkolenie, obowiązkowe dla praktycznie każdego digital marketera w Polsce.  Jest już pewne, że obecna wersja Google Analytics (GA3, Universal Analytics) z końcem czerwca 2023 przestanie zbierać dane, należy więc jak najszybciej wdrożyć zbieranie danych i całą analitykę strony internetowej w oparciu o Google Analytics 4 - czwartą, najnowszą wersję najbardziej popularnego narzędzia do analizy ruchu na stronie internetowej od Google. 

Różnic pomiędzy Universal Analytics i Google Analytics 4 jest dużo. Zmieniło się drastycznie podejście Google do mierzenia ruchu na stronie, inaczej będzie teraz trzeba przymierzyć się do pomiaru konwersji e-commerce. 

W ramach szkolenia omówione zostaną najważniejsze sposoby wykorzystania Google Analytics 4 w pracy marketera. Poruszone zostaną także kwestie użycia Google Tag Managera w zakresie niezbędnym do poprawnej konfiguracji Google Analytics 4. 

Szkolenie przeznaczone jest dla użytkowników Google Analytics 4 na poziomie przynajmniej średnio-zaawansowanym. Osoby początkujące zapraszamy do udziału w szkoleniu Google Analytics 4 dla początkujących.

Cele szkolenia "Google Analytics 4 - szkolenie średniozaawansowane": 

  • Poznanie nowej wersji narzędzia Google Analytics - GA4 

  • Zrozumienie zmian w podejściu do analityki i mierzenia użytkownika w GA4 w porównaniu z GA3 

  • Przygotowanie do migracji z GA3 do GA4 

  • Nauka pracy z nową strukturą danych w GA4 

  • Poznanie rodzajów automatycznych zdarzeń (eventów) oraz tworzenie nowych zdarzeń i konwersji w usłudze GA4 

  • Opanowanie najważniejszych wymiarów i metryk w GA4 

  • Nauczenie się edycji domyślnych raportów i widoku menu w GA4 

  • Opanowanie schematu analizy danych w GA4 

  • Poznanie sposobu tworzenia nowych raportów w zakładce Eksplorowanie 

  • Nauka segmentowania danych i tworzenia odbiorców w GA4 

  • Zrozumienie, jak działa atrybucja w Google Analytics 4 

  • Poznanie sposobów łączenia GA4 z innymi narzędziami, takimi jak Google Ads czy Big Query 

Wiedza i zrozumienie  

  • Rozumienie zasad działania Google Analytics 4 i podstawowych różnic pomiędzy Universal Analytics (GA3) i Google Analytics 4 (GA4)  

  • Umiejętność wdrożenia Google Analytics 4 na swojej stronie internetowej i rozpoczęcia zbierania danych w Google Analytics 4 możliwie jak najszybciej, tak by w momencie wyłączenia Universal Analytics posiadać możliwie jak najwięcej poprawnych danych w nowej wersji Analytics 

  • Przygotowanie zestawu raportów w Google Analytics 4 pozwalającego na pełne korzystanie z tego narzędzia 

Umiejętności  

  • Korzystanie z Google Analytics 4 

  • Umiejętność wykorzystania nowych rozwiązań i funkcjonalności dostępnych w Google Analytics 4 dla poprawy jakości danych 

  • Konfigurowanie Google Analytics 4 oraz budowa niezbędnych raportów 

  • Podczas warsztatów uczestnicy będą mogli przedyskutować szczegółowe strategie analizy danych i wykorzystania danych w podejmowaniu strategicznych decyzji marketingowych i handlowych. 

Adresaci

  • Właściciele stron internetowych 
  • Pracownicy działów digital marketingowych i e-commerce niższego i średniego szczebla a także kadra menedżerska średniego szczebla 

  • Osoby chcące rozwinąć swoją wiedzę w zakresie analityki internetowej, pomiaru konwersji i oceny skuteczności działań reklamowych 

  • Specjaliści SEO i SEM 

  • Eksperci, marketerzy, analitycy, osoby zajmujące się strategią działań marketingowych zajmujący się poszukiwaniem nowych narzędzi marketingowych opartych o dane i wdrażaniem ich w organizacjach 

free movers
Bartłomiej Kaczmarczyk

W obecnych czasach, a tym bardziej w czasie (po) pandemii, mając firmę, trudno nie mieć strony internetowej. Wraz z nią od razu pojawią się pytania: Kto odwiedza moją stronę www lub firmy, w której pracuje? Skąd ci użytkownicy przychodzą na stronę? Jeśli już masz takie dane, to przychodzą kolejne pytania: Jak użytkownicy zachowują się na stronie? Ilu z nich widziało formularz kontaktowy? Ilu z nich zaczęło go wypełniać? A ilu pozostawiło swoje dane? Każdy kolejny krok generuje następne pytania. A gdzie szukać odpowiedzi na te pytania? To wszystko możesz znaleźć w Google Analytics. 

Zgodnie z najnowszymi informacjami od Google obecna wersja Universal Analytics (GA3) przestanie zbierać dane w czerwcu 2023. Tym bardziej konieczne jest praktyczne zapoznanie się z nową wersją Google Analytics (GA4) i jak najszybsze wdrożenie jej w swojej firmie i na swojej stronie.

Na kursie poznasz i nauczysz się jak przygotować konto Google Analytics 4, które będzie zbierało jakościowe dane. Nauczysz się jak przygotować eventy w Google Tag Manager, dzięki którym zrozumiesz zachowanie użytkowników na stronie www.

Program

  • Google Analytics 4. Dlaczego weszła nowa wersja? 

  • Zmiana podejścia do analityki i mierzenia użytkownika w GA4. 

  • Porównanie GA4 i GA3. 

  • Nowa struktura danych w GA4. 

  • Ustawienie nowej usługi i wybór atrybucji. 

  • Rodzaje automatycznych zdarzeń (eventów). 

  • Tworzenie nowych zdarzeń i konwersji w usłudze GA4. 

  • Wymiary i najważniejsze metryki. 

  • Migracja z GA3 do GA4. 

  • Edycja domyślnych raportów i widoku menu. 

  • Schemat analizy danych. 

  • Tworzenie nowych raportów w zakładce Eksplorowanie. 

  • Segmentowanie danych i tworzenie odbiorców. 

  • Atrybucja w Google Analytics 4. 

  • Połączenie GA4 z innymi narzędziami (m.in. Google Ads, Big Query). 

Organizacja zajęć

  • Czas trwania: 1 dzień szkoleniowy
  • Terminy: 25.05.2023 r.
  • Forma zajęć: online
  • Język: polski
  • Poziom zaawansowaniaszkolenie dla użytkowników na poziomie minimum średnio zaawanasowanym.

Społeczność

Trener szkolenia

Bartłomiej Kaczmarczyk

Analityk internetowy z ponad 9-letnim doświadczeniem i własnym kanałem YT o GTM, GA (https://link.sssem.ninja/kanal_YT). Posiada certyfikat Google Analytics, Advanced Google Tag Manager, Google Analytics 4 CXL Institute. Lubi testować, optymalizować, analizować i dzięki temu zwiększać współczynniki konwersji. Obecnie odpowiedzialny za analitykę internetową u lidera w branży turystycznej, poprzednio u jednego z czołowych deweloperów w Polsce. Prywatnie ojciec, mąż, fan piłki nożnej i F1.

Zasady naboru

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa szkolenia lub kursu.

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
KONTAKT

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu. 

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Joanna Sawicka-Golcz

Opłaty

* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami 

Tabela opłat
Cena szkolenia 1100 zł
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów ALK 990 zł

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo INDYWIDUALNY NUMER KONTA do dokonania płatności za szkolenie. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl