Wesprzyj nas
Strona główna

Nieruchomości komercyjne

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend

O kierunku

Cel studiów

Celem programu studiów podyplomowych Nieruchomości komercyjne jest dostarczenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do kompleksowego zarządzania, inwestowania i doradzania na rynku nieruchomości komercyjnych.

 

Partner merytoryczny

 

Atuty kierunku

·   50% zajęć prowadzonych przez najlepszych ekspertów Cushman & Wakefield,  światowego lidera na rynku doradztwa w segmencie nieruchomości komercyjnych, co będzie gwarantować słuchaczom wiedzę praktyczną, dzielenie się najwyższymi standardami pracy  i brane z życia studia przypadków. Do realizacji prawnego bloku tematycznego zaproszeni będą przez Cusman & Wakefield partnerzy z renomowanych kancelarii prawnych, którzy na podstawie studiów przypadków przedstawią w przystępny sposób podstawy prawa stosowane na etapie przygotowywania projektu budowlanego, w najmie, finansowaniu bankowym i zamykaniu transakcji sprzedaży nieruchomości.

·   50% zajęć prowadzonych przez kadrę ALK,  lidera na rynku kształcenia podyplomowego gwarantujący najwyższą jakoś kształcenia i wiedzy teoretycznej

·   Praktyczna praca zaliczeniowa w formie Case Study stanowiąca prezentację transakcji i obronę jej przed komitetem inwestycyjnym 

·   Viewing weekend wizyty w topowych nieruchomościach biurowej, magazynowej, handlowej i w budynku z mieszkaniami na wynajem i poznanie ich od kuchni

Adresaci studiów

  • ·   osoby zainteresowane wejściem w świat nieruchomości komercyjnych

  • ·   praktycy pracujący na rynku nieruchomości chcący poszerzyć wiedzę

  • ·   inwestorzy prywatni

info

Co zyskujesz

  • Zajęcia prowadzone przez uznanych ekspertów i wykładowców zarówno z ALK jak i firmy doradczej Cushman & Wakefield 
  • Możliwość nawiązania kontaktów z innymi uczestnikami zajęć i wymianę doświadczeń

Program

Zajęcia integracyjne Wprowadzenie i wiedza podstawowa 

  • Wprowadzenie do problematyki nieruchomości komercyjnych
  • Zastosowanie matematyki finansowej w nieruchomościach
  • Analiza finansowa w tym spółek budowlanych
  • Rachunkowość grup kapitałowych o profilu nieruchomościowym

Kreacja wartości

  • Specyfika transakcji z dochodem w tym portfelowych oraz deweloperskich
  • Wycena nieruchomości a spółek nieruchomościowych  - różnice i podobieństwa
  • Finansowa ocena opłacalności projektów inwestycyjnych - podejście właścicielskie

Viewing weekend

  • Wizytacje w obiektach i spotkania z ekspertami

Wiedza specjalistyczna i transakcyjna

  • Zarządzanie nieruchomościami, problemy techniczne i prawne nieruchomości oraz organizacja i ryzyka procesu budowlanego w tym zastosowanie nowoczesnych technologii
  • Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja… i komercjalizacja - warsztaty pokazujące podejście najemców do poszczególnych rodzajów nieruchomości
  • Wymogi ESG w sektorze nieruchomościowym
  • Proces sprzedaży nieruchomości, materiały marketingowe, case study i podstawy negocjacji dokumentacji
  • Finansowanie i modelowanie w nieruchomościach
  • Struktury podatkowe w nieruchomościach - case study

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 190*  * jedna godzina dydaktyczna= 45 min. 

Course Catalog

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu: 

  • sobota 8.45–15.45 
  • niedziela 8.45–15.45 

Terminy zajęć

Planowane terminy zajęć w I semestrze:

Wkrótce

 

 

Społeczność

Wiodący wykładowcy

Mira Kantor-Pikus

Mira ma ponad 25-letnie doświadczenie w obszarze inwestycji i finansowania projektów z różnych branż, z czego ponad 15 lat swojej kariery zawodowej była związana z sektorem bankowym, a kolejne 10 lat – z consultingiem na rynku nieruchomości. Mira specjalizuje się w doradztwie kapitałowym i dłużnym, finansowaniu strukturyzowanym, zarządzaniem kredytami oraz transakcjami w sektorze mieszkań na wynajem. Ponadto, jest ekspertką w zakresie tworzenia i wdrażania strategii inwestycyjnych dotyczących zarówno projektów nieruchomościowych, jak i mieszkaniowych.
Przed dołączeniem do Cushman & Wakefield Mira była związana z Bankiem Creditansalt, Bankiem Austria i ING Lease, koncentrując się na finansowaniu przedsiębiorstw i nieruchomości, dużych transakcjach leasingu, nadzorze i koordynacji projektów deweloperskich w imieniu finansującego oraz restrukturyzacji transakcji na rynku nieruchomości w regionie CEE we wszystkich klasach aktywów.
W swojej pracy koncertuje się na dzieleniu się wiedzą, działaniach edukacyjnych i mentoringowych. W trakcie wielu lat swojej kariery prowadziła wiele warsztatów nieruchomościowych i rozwojowych, np. w ramach studiów podyplomowych Uczelni Łazarskiego, dla członkiń Stowarzyszenia Ekspertki Razem oraz w ramach programu Kariera Kobiet. Swoim know-how dzieli się w licznych wywiadach z mediami oraz będąc panelistką podczas najważniejszych konferencji branżowych. Od czterech lat jest też mentorką w ogólnopolskim programie Top Woman in Real Estate i obecnie uczestniczy w procesie certyfikacji. 
Mira Kantor-Pikus jest absolwentką Politechniki Warszawskiej i SGH. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz (z wyróżnieniem) studia Executive MBA na Akademii Koźmińskiego. Jest również członkiem RICS. Ponadto, posiada dyplom projektanta wnętrz i równolegle do pracy zawodowej zajmuje się projektowaniem optymalnych funkcjonalnie i energetycznie przestrzeni mieszkalnych. 
Mira pełni funkcję koordynatora Studiów Podyplomowych „Inwestycje w Nieruchomości Komercyjne” z ramienia Cushman & Wakefield.

dr Zuzanna Paciorkiewicz

Dr Zuzanna Paciorkiewicz, International partner, CO-Head of Asset Services CEE w międzynarodowej firmie doradczej Cushman & Wakefield, posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w obszarze zarządzania nieruchomościami oraz zarządzania biznesem. Absolwentka Szkoły Głownej Handlowej w Warszawie. Jest certyfikowanym członkiem RICS, mediatorem oraz posiada praktykę jako wykładowca - przez 12 lat była pracownikiem naukowym w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. 
 
Swoją karierę rozpoczynała w PKN Orlen w dziale rozwoju sieci detalicznej, wspierając transakcje nieruchomości. W 2006 roku dołączyła do DTZ (obecnie Cushman & Wakefield) jako zarządca nieruchomości biurowych, po czym, po przejściu kolejnych szczebli w organizacji i zdobyciu kolejnych doświadczeń, jest obecnie odpowiedzialna za wsparcie regionu CEE, a także zarządzanie działem Asset Services w Polsce. Ponadto, jest członkiem zarządu firmy w Polsce. Zuzanna kieruje ponad 220-osobowym zespołem profesjonalistów zarządzającym ponad 3,7 mkw. powierzchni komercyjnej w ramach 123 nieruchomości (w tym m.in. Złotymi Tarasami, Rondo I czy the Warsaw HUB) w imieniu zarówno międzynarodowych funduszy, jak i prywatnych inwestorów i deweloperów. 

Jej zespół dostarcza klientom usługi o najwyższym standardzie, obejmujące doradztwo, kompleksowe zarządzanie nieruchomościami, przygotowanie budynków do sprzedaży, wprowadzania innowacji oraz wdrażania rozwiązań z obszaru ESG. Oprócz tego Zuzanna kieruje i sponsoruje w wewnętrzny program innowacji i usprawnień LEAN management w Cushman & Wakefield.

Poza szeroko pojętymi nieruchomościami, jako wykładowca zajmuje się także tematyką przedsiębiorczości, przedsiębiorczości wewnętrznej i LEAN management.

dr Marcin Ocieszak

Praktyk w obszarze corporate finance z ponad 10 letnim doświadczeniem. W latach 2010-2017 związany był z ING Bankiem Śląskim S.A. gdzie odpowiadał za relacje biznesowe i udzielanie finansowania dużym przedsiębiorstwom z województwa mazowieckiego. W tym czasie udzielił finansowania na blisko 1mld PLN zarówno w formie finansowania projektów inwestycyjnych, nieruchomości komercyjnych czy finasowania obrotowego. Od 2014 roku pełnił funkcję Managera Wydziału Klienta Korporacyjnego i odpowiadałem za portfel aktywów kredytowych wart 1,5mld PLN.

W latach 2007-2010 pracował w banku Citi Handlowy gdzie m.in. w Departamencie Skarbu gdzie był członkiem zespołu wprowadzającego na rynek pierwszą w Polsce platformę do wymiany walutowej Citi Online Trading.

Od 2017 roku jest doktorem nauk ekonomicznych zatrudnionym w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jego zainteresowania badawcze dotyczą rynku fuzji i przejęć, finansowania nieruchomości komercyjnych i rynku produkcji gier video. Prowadził gościnne wykłady na uczelniach zagranicznych m.in. Black Sea University w Gruzji czy International School of Economics&Management w Lizbonie.

Oprócz działalności naukowej i dydaktycznej jest właścicielem firmy Corfi Corporate Finance, która działa w obszarze doradztwa przy pozyskiwania finansowania dłużnego od instytucji finansowych.

prof. ALK dr hab. Paweł Mielcarz

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie pełni funkcje Kierownika Katedry Finansów, Koordynatora Merytorycznego studiów MBA dla Finansistów oraz podyplomowych studiów finansowych. W czasie pracy w ALK pracował również na innych stanowiskach zarządczych, m.in. jak członek Komitetu Finansowego, czy wicedyrektor Kolegium Finansów i Zarządzania odpowiadającego za rozwój studia z zakresu finansów i rachunkowości, w tym za studia Master in Finance and Accounting (20  miejsce w ranking finansowych studiów magisterskich według  Financial Times, ranking 2020).

W pracy naukowej zajmuje się głównie problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstw, wyceną firm, projektów oraz opcji realnych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów,  referatów naukowych oraz książek: „Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstw” i „Krótkookresowy wpływ rekomendacji na rynek giełdowy w Polsce”.

Jako wykładowca prowadził zajęcia m.in. z wyceny przedsiębiorstw i projektów inwestycyjnych, finansów przedsiębiorstw, analizy finansowej oraz controllingu na studiach dyplomowych, podyplomowych oraz MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu na Uniwersytecie Warszawskim, HAAGA – HELIA University of Applied Scince, Kufstein University, EDC, Ecole des Dirigeants et Créateurs d’entreprise, University of Debrecen, Ecole de Management de Normandie, Universito  of Porto i Black Sea University. Od ośmiu lat na stałe współpracuje w ESSCA, – École de Management, gdzie prowadzi kursy z akresu analizy finansowej oraz wyceny w ramach studiów magisterskich z dziedziny finansów.  Ukończył programy Global Colloquium on Participant - Centered Learning oraz Case Study Workshop organizowane przez Harvard Business School.

Jako konsultant współpracujący DCF Consulting oraz innymi z firmami doradczymi profesor Mielcarz brał udział przygotowaniu kilkuset projektów  doradczych w zakresie wyceny przedsiębiorstw, oceny projektów inwestycyjnych, budowy strategii, opracowania planów restrukturyzacyjnych oraz projektowania systemów controllingu. Podczas pracy jako  biegły sądowy (lata 2012 – 2018) przygotowywał również ekspertyzy w procesach postępowań sądowych, prokuratorskich, arbitrażowych oraz prowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego. W karierze zawodowej profesor Mielcarz pełnił również funkcje członka kilku rad nadzorczych spółek kapitałowych, m.in. spółkach  Notoria Services S.A., Autosan Sp. z o.o., Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, czy Media Ekspress sp. z o.o. Posiada również doświadczenie w zarządzaniu towarzystwem ubezpieczeniowym pełniąc przez kilka miesięcy obowiązki Prezesa Zarządu Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych jako członek Rady Nadzorczej oddelegowany do pełnienia funkcji zarządczej. Pełnił również funkcję doradcy Zarządu PGNiG S.A.

Paweł Partyka

Paweł Partyka, Head of Capital Markets w międzynarodowej firmie doradczej Cushman & Wakefield, posiada 11-letnie doświadczenie zawodowe na rynku nieruchomości komercyjnych. Paweł zarządza zespołem kilkunastu ekspertów świadczących szeroki wachlarz usług wspierających inwestorów nieruchomościowych, które są związane m.in. z pozyskiwaniem partnerów kapitałowych i finansowania oraz sprzedażą i zakupem aktywów reprezentujących wszystkie sektory: magazynowy, biurowy, handlowy i mieszkaniowym. 
Paweł dołączył do Cushman & Wakefield w 2015 roku jako Senior Surveyor w dziale rynków kapitałowych. Wcześniej zajmował stanowisko konsultanta w dziale inwestycyjnym agencji doradczej Savills Poland. Na przestrzeni swojej kariery zawodowej doradzał w w szeregu transakcji inwestycyjnych o wartości ponad 5 mld EUR. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu w Tilburgu. 

Ilona Otoka

Ilona Otoka, posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w obszarze wycen nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych dla potrzeb m.in. zabezpieczenia wierzytelności kredytowych, sprawozdań finansowych, transakcji inwestycyjnych czy potrzeb księgowych dla krajowych i zagranicznych klientów instytucjonalnych oraz podmiotów publicznych. Od 2018 r. związana z międzynarodową firmą doradczą Cushman & Wakefield, gdzie przez 4 lata pracowała w dziale Valuation & Advisory i była odpowiedzialna za projekty wycen nieruchomości o wartości pojedynczych aktywów sięgającej do 210 mln EUR. Od grudnia 2022 r. zajmuje natomiast stanowisko Senior ESG Consultantki w dziale Strategic Consulting & Research.

Doświadczenie Ilony opiera się również na różnorodnych projektach doradczych, w tym w analizach opłacalności, due dilligence czy Highest & Best Use.
Aktualnie Ilona jest członkinią ESG Hub, czyli grupy ekspertów w ramach EMEA Sustainability Leadership Team w Cushman & Wakefield, którzy są odpowiedzialni za strukturyzowanie i rozwój oferty wpisującej się w pomoc klientom w definiowaniu, osiąganiu i raportowaniu celów ESG. Ilona należy także do ESG Product Council w Urban Land Institute Poland (ULI) oraz grup roboczych związanych z ESG w Polskiej Izbie Nieruchomości Komercyjnych (PINK). Jest również członkinią Warszawskiego Stowarzyszenia Rzeczoznawców Majątkowych (WSRM) oraz Polskiej Rady Budownictwa Ekologicznego (PLGBC). 

Współtwórczyni projektu „Dla Impaktu”, którego misją jest budowanie społeczności wokół organizacji impaktowych, w celu wypracowania najlepszych praktyk pomiaru wpływu społecznego i środowiskowego oraz popularyzowanie tematyki impaktu w Polsce.
Absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (mgr. inż. międzywydziałowego kierunku gospodarka przestrzenna), Politechniki Warszawskiej w Warszawie (Wycenia Nieruchomości) oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (CSR – Cele Zrównoważonego Rozwoju w Strategii Firmy). Ostatnio ukończyła ESG Digital Leader Academy w Proptech Foundation.

Damian Kołata

Damian Kołata, Partner, Head of Industrial & Logistics / E-Commerce CEE w międzynarodowej firmie doradczej Cushman & Wakefield. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w sferze logistyki oraz e-commerce. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. 
Swoją karierę rozpoczynał od zarządzania zakupami i zapasami, później koordynował dodatkowo transgraniczny przepływ towarów, włączając w to logistykę importu i dystrybucji oraz procedury celne. Następnie odpowiedzialny był za optymalizację procesów magazynowych, korelację poszczególnych operacji logistycznych oraz ograniczenie ich kosztów na trudnym i nieprzewidywalnym rynku wschodnioeuropejskim. 
Pomysłodawca jednego z pierwszych ukraińskich sklepów internetowych, wspierał również otwarcie centrum dystrybucyjnego dla największej europejskiej internetowej platformy modowej. 
Jest wykładowcą na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu optymalizacji procesów i zarządzania zwrotami w e-commerce oraz współautorem publikacji „Biblia e-biznesu 3.0” oraz „Dochodowy E-Commerce”. Odpowiadał za operacje w magazynach o powierzchni prawie dziewięćdziesięciu boisk piłkarskich, na których zatrudnienie przewyższało liczbę mieszkańców Szklarskiej Poręby. Pasjonuje się logistyką w obszarze E-Commerce oraz jej wpływem na coraz większe wymagania w stosunku do powierzchni magazynowych.
Obecnie zarządza jedną z najlepszych Agencji Industrial & Logistics na rynku. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat zespół Damiana doradzał przy projektach o łącznej powierzchni ponad 1 000 000 mkw.

Anna Górska-Kwiatkowska

Partnerka w firmie doradczej Cushman&Weakfield

Absolwentka Akademii Psychologii Przywództwa oraz członkini prestiżowego Brytyjskiego Royal Institute of Charted Surveyors. 

Kieruje linią usług Leasing Services i Business Development, reprezentując fundusze instytucjonalne, międzynarodowych deweloperów i prywatnych wynajmujących. Odpowiedzialna za rozwój biznesu w Polsce, zarządza klientami i pozyskuje nowych, koordynuje zintegrowane podejście do sprzedaży, leasingu i świadczenia usług. 

Przewodnicząca Women Integrated Network (WIN)w Polsce. Mentorka w drugiej edycji Programu Mentorskiego Urban Land Institute Poland.

Zasady naboru

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.  II edycja  -  rekrutacja trwa do 15 września 2024 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2024 roku.

Studia kończyć się będą projektem końcowym. Część przedmiotów kończyć się będzie egzaminem.

  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego** 

  • zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • kopia dowodu wpłaty wpisowego 

W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu (transcript of records) wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski. 

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku  i sprawdzenie  zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Kanclerz Agata KEBS
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Agata Kanclerz

Opłaty

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 5450zł każda) 10900 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 4905 zł każda) 9810 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 10400 zł

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl